Rivierhavnen Kro


Igår hade maskinavdelningen avdelningsfest. Vi var ute och seglade som jag berättat om tidigare och avslutade med skaldjursbufféRivierhavnen KroHovedøya.

Eftersom vi var tre segelbåtar med tävlingsinriktade kaptener och mannskap hade jag beslutat att vi skulle ha regatta. Startlinjen var utanför Sandvika och målgång vid Heggholmen Fyr. Båten som jag var med och seglade vann! :o) Så kaptenen fick ta emot en pokal och mannskapet fick medaljer. Hehe, jag hade förberett allting dagen innan. Vilken tur att jag gjorde fina medaljer nu när jag själv fick en! ;o)

Vi hade tur med vädret och klarade oss undan regn, trots några mörka moln en bit bort. När vi närmade oss målet kom solen fram och resten av kvällen var riktigt fin.

Skaldjursbuffén var fantastisk och bestod av räkor, hummer, havskräftor, blåmusslor, vanlig krabba och kungskrabba som serverades tillsammans med grekisk sallad och bröd. Så gott! Det bästa var blåmusslorna och kungskrabban. Till dessert serverades daimkaka.

Detta blev en riktigt lyckad avdelningsfest! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0