Hovedøya

Här kommer ett gäng med bilder från Hovedøya i Oslofjorden som jag och Marte besökte för ett tag sedan. Vi låg nere vid vattnet och solade en stund, sedan gick jag en rundtur på ön och vi avslutade vårt besök med supergoda räkbaguetter.

Karta över ön (från Google Maps). När jag blev trött på att ligga och

sola lånade jag Martes GPS-klocka och gick en långtur runt hela ön. :o)

Marte skickade över en GPS-plot till mig efteråt. Hehe, ser ut som varit överallt!


På Hovedøya finns en klosterruin från 1100-talet.



Modell av hur klostret såg ut på 1300-talet.


 

Utsikt mot Aker Brygge och Holmenkollen.


Utsikt mot operan.


Rivierhavnen Kro.


Räkor till lunch.


När jag var på Hovedøya fick jag sådan lust att äta på Rivierhavnen Kro. Det är en restaurang som man bara kan komma till med båt. Problemet är dock att jag inte har någon båt... Då kom jag på den smarta idén att jag skulle föreslå att vi har nästa avdelningsfest med jobbet där! Sagt och gjort föreslog jag det för chefen och anmälde mig frivilligt till arrangemangskommitéen. Han gick med på det så den 16 augusti ska vi ha avdelningsfest för maskinavdelningen.

På avdelningen är det tre stycken som har segelbåtar så det jag föreslog var att vi först skulle ut och segla för att sedan lägga till vid Rivierhavnen Kro och äta skaldjursbuffé till middag. Som tur var ställer samtliga båtägare upp! Vi ska segla från Sandvika och vara ute på Oslofjorden i några timmar (allt beroende av väder och vind). Åh, detta kommer att bli superkul! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0