Frammuseet

Här är några bilder som jag tog vid mitt besök på Frammuseet i helgen. Muséet firar 75 år i år och en omfattande renovering har gjorts sedan jag var där förra gången. Nu var det jättefint! Nya utställningar och helt ny ljussättning som passar mycket bättre än det som var innan.

Frammuseet är kanske mitt favoritmuséum av alla muséer jag har besökt så långt, men så har jag ju blivit lite av en polarnörd på sistone. :o)


 

Men denna skylten sitter ju där bak!?

 

 

 

 

 


Muséet hade också en nyöppnad attraktion. Ett frysrum där du kan prova på hur det var att vara ombord på Fram när hon frös fast i isen. Rummet är inrett så att man får känslan av att vara ombord på en båt. På vägen ut ur frysen går man genom en isgång och möter en isbjörn...

 


Den 14 december är det exakt 100 år sedan Roald Amundsen stod på Sydpolen som den förste person någonsin! I samband med firandet av detta öppnar en ny utställning om Roald Amundsen. Jag tror nog att det får bli ett till besök på Frammuseet i början av nästa år!

HÄR finns fler bilder från ett tidigare besök på Frammuseet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0