Nya glassmaker

Det har kommit två nya smaker på Ben & Jerry's glass på sistone. Så klart måste jag göra ett smaktest! Jag kör samma betygssystem som vid mitt förra storskaliga Ben & Jerry's glasstest, alltså 1-5 smileygubbar.


Nordic Water Peace
. Sweet cream-glass (vad nu det är för något, smakar typ vanilj fast sötare med mina smaklökar, hehe) med chokladsås, chokladkex och små peacemärken i mörk choklad. Den är sådär tycker jag. De små peacemärkena är av en bitter och hård chokladtyp... Nja, ingen favorit tyvärr!

Betyg:   ☺☺☻☻☻


Coconutterly Fair. Chokladglass med kokoskolasås och chokladöverdragen knäck. Jag gillar den bättre än den andra nyheten, men den har lite för få bitar med chokladöverdragen knäck, jag skulle önska att det var fler. :o)

Betyg:   ☺☺☺☻☻

Jag blev lite ledsen när jag såg att en av mina favoriter, Bohemian Raspberry, inte längre finns kvar i sortimentet... Det var nog den som jag gillade bäst av alla. :o(

Som en liten tröst så upptäckte jag däremot att det finns två andra smaker som jag inte har testat; Fairly Nuts och Chocolate Macadamia. Jag får ta mig en tur till 7-eleven och se om de har någon av dem. Smaksrapportering kommer i sånt fall senare!

HÄR är en länk till det stora glasstestet som jag gjorde i samarbete med min bror för något år sedan. :o)

Kommentarer
Postat av: Mattias Göteborgaren

jag saknar med bohemian raspberry varför tog dom bort den? buhuhuh =/

2011-05-29 @ 17:13:49
URL: http://www.agedim915.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0