Ben & Jerry´s

Jag tillsammans med min bror har jobbat på att prova (nästan) alla Ben & Jerry´s olika glassar! :-) Normalt så är inte jag så väldigt förtjust i glass, för jag tycker mest att det är kallt för tänderna.

 

Ben & Jerry glass är lite lyxigare och det måste nog vara därför som jag gillar den. Eller för att man måste gilla den med tanke på vad den kostar...

Nu tänkte jag dela med mig av mina och brorsans kommentarer från vårt Ben & Jerry´s glasstest. Ärliga är vi för vi är ju norrlänningar... :-) Har också kommit fram till att vi verkligen inte har samma smak!!!

Bilderna nedan är hämtade från google.

Baked Alaska. Vaniljglass med marshmallowsås och isbjörnar i vit choklad. Detta är nog min favorit för tillfället. Gillar bäst de smakerna som är baserade på vaniljglass. De andra blir lite för mycket.

Betyg:   ☺☺☺☺☺


Bohemian Raspberry. Vaniljglass med mjuka browniesbitar och hallonsås. Den var väldigt god! Svårt att avgöra om den här eller Baked Alaska är min favorit.

Betyg:   ☺☺☺☺☺


Phish Food. Chokladglass med marshmallowsås, kolasås och chokladfiskar. God, men det är en väldigt "mäktig" glass som man blir lite less på efter ett tag. Tror det beror på att det är chokladglass...

Betyg:   ☺☺☺☺☻

ONE Cheesecake Brownie. Glass med smak av cheesecake med bitar av cheesecake-brownies.... Har inte testat den men brorsan sa att den sög. Så vi får väl se om jag ska testa den eller inte. Denna smak säljs inte i Norge.
Betyg:   -

Strawberry Cheesecake. Glass med smak av cheesecake och jordgubbar. Innehåller även en del jordgubbsbitar och krossade kakor. Riktigt dålig tycker jag! Cheesecake smak är inte gott... Tror detta är den smak jag gillar sämst! Köp den inte!
Betyg:   ☺☻☻☻☻


New York Super Fudge Chunk. Chokladglass med bitar av vit och mörk choklad, valnötter, pecannötter och chokladdoppade mandlar. Denna smak är ganska mäktig med tanke på innehållet. Det blir lite för mycket tycker till och med jag.
Betyg:   ☺☺☻☻☻

Chocolate Fudge Brownie. Chokladglass med mjuka browniebitar. Den är god, men om man gör som jag och letar upp alla browniebitar och äter upp de först så blir chokladglassen som blir kvar ganska tråkig. Dessutom är browniebitarna lite för stora och få.
Betyg:   ☺☺☺☻☻


Chunky Monkey. Bananglass med chokladbananer och valnötter. Fy, jag gillar verkligen inte denna. Bananglassen är inte god! Men detta är å andra sidan brorsans favorit för tillfället... Men jag kan inte rekommendera den!
Betyg:   ☺☻☻☻☻


Cookie Dough. Vaniljglass med bitar av chocolate chip kakdeg. Låter ut som en konstig smak men på något sätt gillar jag den. Tror det delvis beror på att det är vaniljglass så den blir inte alltför mäktig.
Betyg:   ☺☺☺☻☻


Vanilla Toffee Crunch. Vaniljglass med stora bitar av "daim". Väldigt tråkig eftersom daimbitarna är för stora och för få. Så där satt jag men enbart vanilj kvar på slutet... Inte nu igen...
Betyg:   ☺☺☻☻☻


Caramel Chew Chew. Kolaglass med bitar av chokladdoppade kolor och kolasås. Min kommentar här är tråkig! Kolaglass var sådär och det var alltför få kolagodisar som inte heller var speciellt goda.
Betyg:   ☺☺☻☻☻

Cherry Garcia. Körsbärsglass med bitar av körsbär och mörk choklad. Denna finns inte med på hemsidan, men jag hittade den i frysdisken på ICA i Umeå. Var gott med en annorlunda Ben & Jerry´s som smakade körsbär. Har börjat ledsna lite på att så många är baserade på chokladglass.
Betyg: ☺☺☺☻☻

Half Baked. Choklad och vaniljglass med bitar av fudge brownies och chocolate-chip kakdeg. Spännande kombination och denna gång kunde inte jag klaga på att det var för lite ”saker” i glassen. Den var mycket godare än jag trodde!  
Betyg:   ☺☺☺☺☻


Wich. Chokladcookies med vaniljglass med chokladbitar mellan. Den var god! En lyxvariant av sandwich...
Betyg:   ☺☺☺☺☺

 

Jamaican Me Crazy. Annanassorbet med passionsfruktsrippel. Helt okej, men jag brukar gilla sorbet bättre än vanlig glass! Inte den godaste sorbet jag smakat i alla fall.   
Betyg:   ☺☺☺☻☻

 

Mango Berry Swirl. Sorbet av mango och blandade bär samt bitar av mango. God och läskande, men lågt betyg från en sorbetälskare!  
Betyg:   ☺☺☺☻☻


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0