Iron Maiden


Det är första dagen på min lilla semester idag och jag sitter just nu hemma och käkar Death Mints som jag köpte på en Rockshop i Göteborg förra fredagen.

Tidigare idag träffade jag Linda och vi var lite kulturella och gjorde ett besök på Forsvarsmuseet Akershus fästning. Det var ett intressant museum som kan rekommenderas!

Annars är vi lite trötta och slitna idag efter gårdagens Iron Maiden konsert i Telenor Arena. Kvällen var fantastisk! Det hela började med Alice Cooper som förband och han var riktigt bra! Han har jag velat se live och nu "ingick" det liksom i Maidenbiljetten. :o) Dessutom hade han en väldigt snygg gitarrist som jag blev lite kär i!

Sedan kom Iron Maiden upp på scenen och de körde exakt samma låtar som under Ullevikonserten som jag och brorsan var på förra helgen, så då kunde jag ju hänga med lite extra! Vi hade ståplatser och stod ganska nära scenen så det blev ett väldigt bra drag och massor av allsång! Grymt kul, men dock extremt varmt!

Efter konserten tog vi bussen in till centrum och gick till Rock In som är en bar som bara spelar hårdrocksmusik. Vi hade grymt kul där och det var massor av folk som varit på Maidenkonserten där. Vi blev kvar där tills de stängde kl 03, så jag kom inte i säng förrän närmare kl 04 i morse... Som tur var hade jag tagit ledigt idag så då kunde jag ändå sova ut innan jag skulle möta Linda.

Jag hade inte med mig kamera på någon av årets konserter så jag bjuder istället på en länk till bilderna som jag tog förra året när jag och brorsan såg Maiden i Bergen. Länk till inlägget finns HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0