Iron Maiden

Iron Maiden konserten som vi var på i Bergen den 11 augusti i år var helt sjukt bra! Både jag och brorsan tyckte att det var den bästa konsert vi någonsin varit på!

Vi kom dit ganska tidigt och lyckades få riktigt bra platser inne på ett litet inhägnat område alldeles framför scenen. Ett tag efter att vi hade kommit så slutade de plötsligt att släppa in folk till den sektion som vi stod i, varför vet jag inte, men det resulterade i att vi stod väldigt nära och dessutom utan minsta trängsel! Kungplatser!

I sann Bergenanda kom det lite regn under konserten, men det gjorde ingenting för vi hade förberett oss med regnjackor och det var tur, annars hade det nog blivit lite kallt senare under kvällen.

Maiden spelade nästan alla mina favoritlåtar och de dedikerade en av de bästa låtarna, Blood Brothers, till Ronnie James Dio (sångaren i hårdrocksbandet Dio) som gick bort i cancer tidigare i år. Det var fint gjort!

Bjuder på några inte fullt så högkvalitativa bilder som jag tog med min urusla partykamera, som numer har gjort sitt och ska skänkas bort till mamma. Hehe... Mamma den är egentligen inte så dålig som jag säger att den är! ;o)

Cool scendekor.


Bruce Dickinson på storbildsskärmen.

 

Alltså, förstå hur bra även jag som är liten såg!


Monstret kommer ut på scenen.


Flygfoto från Bergens Tidende. Den röda pilen visar var vi stod.


Kommentarer
Postat av: Lizzy

coola bilder =)

2010-11-23 @ 13:47:08
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0