Nyårskrönika - del 1

Nytt år nya möjligheter! :o) Det är bara att konstatera att vi redan kommit en vecka in i år 2012. Jag tänkte göra en liten återblick och summera år 2011 både för er del och också för min egen del.

Januari

Månadens höjdpunkt var definitivt när jag i början av månaden stod på toppen av Kilimanjaro tillsammans med min fina väninna Janne. Efter flera dagars slit hade vi äntligen klarat vårat mål! Bättre start på året kan man knappast ha!


Sedan följde en avslappnande vecka på Zanzibar då vi inte gjorde mycket mer än solade, badade och åt god mat. Underbart!


Sista helgen i januari åkte jag till Hemsedal på den årliga skidhelgen med jobbet. Alltid lika kul! Tyvärr hade vi dock lite otur med vädret denna gång. Det blåste nästan storm, så de flesta liftarna var stängda under stora delar av lördagen, som är den dagen jag normalt satsar mest på skidåkningen. Trots allt hade vi i allafall väldigt kul!

Februari

Jag spenderar en weekend i Stockholm. Bor på Hilton hotell, besöker Vasamuséet, Östasiatiska muséet (för att se utställningen med de kinesiska terrakottakrigarna) och Naturhistoriska muséet. På Naturhistoriska muséet blir det också ett besök på Cosmonova för att se en film om Antarktis i 3D. Här startar idén om att förverkliga min Antarktisdröm år 2011!


Jag och min väninna Beate spenderar en heldag i skidbackarna i Kongsberg och njuter av en fantastiskt fin solig dag med bra skidföre.


Sista helgen i februari åker jag till Borås för att hälsa på brorsan. Alltid lika kul att hälsa på honom! :o)

Mars

Jag och Marte är på plats i Holmenkollen för att se backhoppningen under SkidVM. Vilken stämning!


Jag fyller år och firar min födelsedag hos fina Sofi i Trondheim. Det blir middag på fiskerestaurang, goda cupcakes och massa mys.

I mitten av mars tillbringar jag och grabbarna från jobbet en helg i Jonas stuga i Eggedal. Där blev det skidåkning i underbart vårväder, allsångskvällar med gitarr framför brasan samt massa god mat och dryck.


Jag och Marte åker Nordmarka på längs på längdskidor. En liten skidtur på 44 km!


April

Under påsken åker jag till mitt älskade Island igen. Tillbrigar några dagar i Reykjavik och gör några dagsutflykter därifrån. Blir ett besök hos gejsrarna, vattenfallet Gullfoss och Thingvellir. Äter som vanligt väldigt god mat på några av mina favoritrestauranger. Höjdpunkten under resan blir snorklingsturen i torrdräkt i 2 gradiga Thingvallavatn! Så vackert undervattenslandskap!


Maj

I maj springer jag Holmenkollenstafetten med ett lag från jobbet. Vi firar vår insats på en fin restaurang på kvällen efteråt och avslutar med en kväll på byen. Riktigt trevligt!

Tillsammans med Janne och Marte firar jag Norges nationaldag på Aker Brygge. Dagen bjuder på underbart vårväder!


Juni


Jag och mina tjejer (Beate, Marte och Janne) åker till Estland på en kombinerad storstads- och SPA-vistelse. Vi är först i Tallinn någon dag innan vi åker till kuststaden Pärnu där vi bor på ett SPA-hotell och njuter av bad i havet (!), sköna promenader, SPA-behandlingar och god mat.


Tillsammans med kajakgruppen åker jag på den årliga kajakturen som detta år var till den svenska västkusten.


Min kompis Daniel kommer och hälsar på mig i Oslo och vi firar midsommar tillsammans på Oscarsborg! Helt klart bland den bästa midsommar jag någonsin varit med om!


Kommentarer
Postat av: Anna

Verkligen roliga & händelserika månader för dig =) Hoppas ett lika bra eller bättre år 2012 väntar! Kram

2012-01-08 @ 19:31:17
URL: http://ako.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0