Nyårskrönika - del 2

Juli

Den första helgen i juli tillbringar jag i Sverige. Först blir det två dagar i Göteborg med brorsan. Vi bor på den gamla segelbåten Barken Viking och går på Iron Maiden konsert på Ullevi. Sedan åker vi hem till honom i Borås där vi också besöker Borås Djurpark.


Linda är på besök i Oslo och vi går på Iron Maiden konsert i Telenor Arena. Min andra konsert på mindre än en vecka! Lindas gamla favorit Alice Cooper är förband och stämningen var minst sagt på topp!


Jag åker på semester till Norrbotten. Semestern startar med kusinträff och fest i Luleå med utgång på Färjan. En riktigt trevlig kväll! Tillsammans med brorsan vandrar jag till Treriksröset! Äntligen kan jag bocka av att jag har besökt Sveriges nordligaste punkt!


Augusti

Jag och Marte tillbringar en helg i Finse. Där blir det fjällvandring och också en glaciärtur i strålande solsken! Helt fantastiskt!


Vi har avdelningsfest på jobbet och jag har arrangerat segling på Oslofjorden med efterföljande middag på Hovedøya. Riktigt lyckat! Det är också i sommar som mitt seglingsintresse startar på allvar!


Min familj och mina kusiners familj åker till Korfu på en veckas semester. Vi njuter av fina dagar i solen och rastlös som jag är hinner jag också med att upptäcka stora delar av ön!


September

Jag och mina norska tjejer åker till Beitostølen och tillbringar helgen i firmans stuga där. Under lördagen går vi den vackra fjällturen Besseggen.


I mitten av september åker jag och Janne på Fjellfilmfestivalen i Turtagrø. Vi inspireras av filmer och föredrag med temat friluftsliv. Under lördagen gör vi en kombinerad topp- och glaciärtur när vi bestiger Kalven (2034 m) och vandrar över glaciären Smørstabbreen.


Jag går på opera med min tidigare kollega Manju och ser Trollflöjten.

Vi åker till Budapest på firmatur. Där blir det en del sightseeing, besök på ett vattenkraftverk i Slovakien, goda middagar och sena utekvällar.


Oktober

Jag förverkligar en av mina drömmar och åker till Antarktis! Resan börjar med några dagar i Argentina. Först i Buenos Aires och sedan Puerto Madryn och Valdéshalvön. Sedan fortsätter vi mot Antarktis via Falklandsöarna och Sydgeorgien. En oförglömlig resa!!!


November

Första delen av månaden är jag fortfarande i Antarktis. Mitt vita drömland! Kommer hem igen i mitten av månaden.

Efter att ha varit hemma i två dagar åker jag till Hawaii för att hälsa på Linda som studerar där under hösten. Jag hinner med att resa runt och besöka fyra av öarna; Oahu, Kauai, Hawaii (Big Island) och Maui. Fantastisk resa med otroligt många upplevelser!


December

Jag kommer hem från Hawaii i mitten av december. Har inga julkänslor alls och vi har ingen snö i Oslo.

Tillbringar en helg hos Tone i Vrådal i Telemark med de andra tjejerna. Vi är ute och går för att njuta av det fina vintervädret. Det blir också mys inne med god mat, vin och annat gott framför kaminen.

Jag firar min första jul utan snö hos brorsan i Borås. På juldagen går hela familjen på bio tillsammans och ser The Girl with the Dragon Tattoo.

Nyår firar jag med min kompis Daniel i Åre. Vi bor fint på Holiday Club, badar i badlandet och i Sauna World, äter god mat, dricker champagne, bestiger Åreskutan och åker skidor.

_______________________________________________________________________

2011 har i många avseenden varit ett fantastiskt år, men jag har såklart också varit med om mindre bra saker under året. Jag väljer dock att försöka fokusera på det som faktiskt har varit bra! Alla dagar är inte fyllda med solsken, om livet känns tungt så måste man ändå fortsätta att kämpa och tänka på att bättre dagar kommer! För att påminna mig själv om just detta gjorde jag under året en ny tatuering med texten: per Aspera ad Astra - genom svårigheter mot stjärnorna!

Live Every Moment
Laugh Every Day
Love Beyond Words

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0