Helgen i korthet

I helgen har jag haft besök av min bror. Han fyllde nyligen år så helgens aktiviteter bestod bland annat av födelsedagsfirande. För att fira hans födelsedag åkte vi upp till Holmenkollen där vi spenderade en miniweekend. Vi bodde på det fina hotellet där uppe, badade bubbelbad, tränade i gymet, åt god mat och gick några små turer runt omkring. (Jag planerar att skriva ett inlägg om Holmenkollen på min reseblogg framöver och då får ni se bilder från helgen).

Efter att jag följt brorsan till bussen idag har det varit en lugn dag. Jag har läst lite i min mastodontbok om Amundsens sydpolfärd. Boken är på 700 sidor och inbunden så det är med livet som insats man ligger och läser den om kvällarna!

Jag har också gjort ett inlägg om Falklandsöarna på min reseblogg. Det är verkligen svårt att välja ut bilder till reseberättelsen, jag har så många fina bilder från Antarktisresan...

Både sydpolboken och inlägget om Falklandsöarna inspirerar mig verkligen till nya Antarktisfärder. Jag måste faktiskt erkänna att jag har börjat undersöka möjligheter för en ny resa. Denna gång vill jag till en annan sida av den stora vita kontinenten, nämligen Rosshavet. Det var härifrån som Amundsen startade sin färd in över isen. Om resan blir av eller inte får framtiden utvisa, det ska ju klaffa med både pengar och ledighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0