Waterfront


I veckan har jag varit i Ålesund på jobbresa. Jag bodde på det nyöppnade Quality Hotel Waterfront. Anledningen till resan var en vattenkraftskonferens där jag skulle hålla ett föredrag.

Jag reste till Ålesund på måndag eftermiddag och hann med lite sightseeing och en god middagRestaurant Sjøbua som är en lite finare fiskrestaurang. Där åt jag krabbduo till förrätt och torsk till huvudrätt. Krabbduon bestod av krabbsoppa och krabba med avokadocréme och det var verkligen supergott!


Under tisdagen hade vi olika föredrag hela dagen och avslutade med en gemensam stadsvandring med guide och middag på hotellet.

Mitt föredrag gick väldigt bra så jag känner mig så nöjd och stolt över mig själv! :o) Det var många som kom fram till mig efteråt med positiv kritik!

Efter frukost på onsdagen reste vi på studietur till Dyrkorn vattenkraftverk, ungefär en timma utanför staden. På vägen tillbaka stannade vi också till på ett värmekraftverk där vi gick en snabb guidning.


Det var så kul att vara på konferens! Jag träffade massa trevliga människor och diskuterade både jobbrelaterade saker och även lite annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0