Packar väskan

Ja ni läste rätt. Jag har inte ens packat ur resväskan efter att jag kommit hem från Korfu och nu håller jag på att packa min ryggsäck inför helgens bravader. Jag ska nämligen ut i den norska fjällvärlden i morgon efter jobbet tillsammans med tjejerna, vi ska närmare bestämt till Beitostølen.

Planen för helgen är att gå Besseggen under lördagen. Besseggen är en bergskam mellan sjöarna Gjende och Bessvatnet och är en av de mest populära fjällvandringarna i Norge. Vandringen beräknas ta ungefär 6 timmar.

Vi ska sova i vår firmastuga i Beitostølen som ligger i närheten. Det är första gången jag testar en av jobbets många stugor så det ska bli intressant att se hur standarden är. Det är billigt att hyra stugorna, jag tror inte vi betalar mer än totalt 500 kronor för en hel helg och då finns det oftast ganska många sängplatser i stugorna så det är möjligt att ta med ett helt gäng med vänner. Denna gång är vi fyra stycken plus en hund. :o) Inte dåligt att hyra en stuga över helgen för 125 kronor per person!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0