Jobbresa

Det var ett tag sedan jag bloggade nu och det beror inte på att det inte har hänt något spännande, utan tvärtom, det händer saker hela tiden så jag har inte haft tid att blogga...

Just nu sitter jag på Quality Hotel Waterfront i Ålesund och lyssnar på musik. :o) I morgon ska jag hålla ett föredrag på en vattenkraftskonferens här.

Jag ska föreläsa om inspektionerna av en dammlucka som jag har varit med och gjort i Albanien förra hösten. Det blir också en kulturell del där jag ska berätta lite om hur det är att jobba i Albanien. Detta blir spännande! Wish me luck!

Under hela dagen i morgon har vi olika föreläsningar och dagen avslutas med gemensam middag på kvällen. På onsdag ska vi göra en studietur till Dyrkorn kraftverk. Jag har faktiskt varit med och gjort några beräkningar för just det kraftverket och en kollega till mig har projekterat rörgatan som leder vatten till kraftverket! Det ska bli intressant att se det i verkligheten.

I helgen var jag och en väninna på Fjellfilmfestivalen i Turtagrø i Jotunheimen. Under lördagen var vi med på en kombinerad glaciär- och topptur som var helt fantastisk! Vi hade dessutom tur med vädret och fick en underbar dag på glaciären Bøverbreen och gick upp på toppen av fjället Kalven på 2034 meter.

Det har blivit en hel del resande för mig på sistone. Nu börjar jag faktiskt längta lite efter att få vara hemma ett tag utan att jag "måste" iväg.

På onsdag eftermiddag reser jag hem till Oslo igen. På torsdag ska jag gå ut och äta med en väninna och efter det ska vi gå på opera och se Trollflöjten. Det är så kul att vara lite kulturell ibland!

Nästa vecka från torsdag till söndag reser vi till Budapest med jobbet på en socialtur som vi har vartannat år! :o) Det blir ett trevligt upplägg med gemensamma middagar, sightseeing och båtutflykt på Donau. Det ska bli så kul! Vi ska även göra ett besök på ett vattenkraftverk i Slovakien.

Det var en liten uppdatering av mitt actionfyllda liv! :oP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0