Biljetter utdelade!

I fredags delades flygbiljetter och program inför jobbresan till Budapest ut. :o) Vi på Energidivisjonen, som jag jobbar på, åker på en socialtur vartannat år och denna gång är vi 99 stycken som ska med.

På torsdag morgon möts vi alla ute på Gardermoen för att ta flyget till Budapest. Vi ska bo på ett fyrstjärnigt hotell med central beliggenhet på Pestsidan. Budapest delas ju i två delar av floden Donau; Buda och Pest.

Första punkten på programmet är en liten busstur genom Budapest med stopp på Gellérthöjden och sedan lunch i stadsparken; Városliget. Senare på kvällen samlas vi för en gemensam middag.

Under fredagen blir det en heldagsutflykt med jobbrelaterat innehåll då vi besöker vattenkraftverket Gabcikovo i Slovakien. Dagen avslutas som vanligt med gemensam middag på en restaurang i Budapest.

Lördagen har vi tid att upptäcka staden på egen hand. Jag tänkte nog göra ett besök på ett av de många kurbad som finns i Budapest. :o) Kanske finner jag något som erbjuder massage, det hade varit skönt! På kvällen blir det avslutningsmiddag.

Flyget hem går inte förrän sent på söndagskvällen så efter en liten sovmorgon ska vi göra en sightseeingtur i båtDonaufloden.

Jag tycker upplägget ser riktigt bra ut! Om bara fyra dagar åker vi! Extra kul också att jag får besöka två länder som jag inte har varit i förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0