Yaya´s

Jag har precis varit ute och ätit med min väninna Beate. Vi var på den thailändska restaurangen Yaya´s här på Vika. De har väldigt cool inredning som ska ge en illusion av att du befinner dig i Thailand. De har till och med strömavbrott till ljudet av regn och åskoväder!

Maten var supergod som vanligt. Jag har ätit på Yaya´s en gång innan, fast då på restaurangen på Majorstuen (det finns tre stycken Yaya´s i Oslo).

Denna gång startade jag med en TOM KHA GAI som är en soppa med kyckling, champinjoner, citrongräs och kokosmjölk. Till huvudrätt åt jag PANENG GAI som är en currygryta med kokosmjölk, kyckling, harricot verts, bambuskott och morötter. Sen avslutade jag med en passionsfruktpannacotta. :o) Nu är jag minst sagt mätt och belåten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0