Shopping i Budapest

Det blev inte så mycket shopping i Budapest men på turistgatan Váci Utca hittade jag en mysig inredningsbutik som jag och några av tjejerna besökte. Det fanns massor av fina saker därinne, problemet var bara att det inte är så lätt att släpa med sig stora saker hem på flyget.

Jag köpte i allafall en vit trälåda att förvara té i. Den passar perfekt nu när jag har köpt hem olika sorters té inför höstmyset. :o)


Förutom télådan så var jag också inne i en chokladbutik och köpte massor av olika sorters choklad. :o) Jag får besök av brorsan i helgen och då blir det chokladprovsmakning!


Jag fick dock ett litet problem när vi skulle åka hem. Jag hade bara med en liten resväska och det var omöjligt att få ner alla mina saker i den. På vägen ner hade jag dessutom retat en kollega för att han hade så stor resväska med sig, men nu fick jag snällt äta upp det jag sagt, när jag frågade honom om han kunde erbjuda mig lite plats till mina saker. Det gick som tur var bra! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0