Iittala Jars

I somras köpte jag dessa två söta glasburkar från Iittala. De ingår i serien Iittala Jars och finns i olika storlekar i diskreta naturliga färger. Jag hittade burkarna på halva priset i en butik som säljer köksprylar. :o) Burkarna har samma ljusblåa färg som de Iittala saker jag hade sedan tidigare!

Burkarna använder jag till att förvara små reseminnen i. När jag är ute och reser så försöker jag att inte köpa eller ta med något hem som inte får plats i burken. På så sätt minskar jag andelen bråte som ligger och skräpar här hemma! :o)

I burkarna finns bland annat kaffebönor, ett mynt och en lavasten från Kap Verde, snäckor från Zanzibar, tvättsvampar från Grekland och en liten pärldocka från Sydafrika (den köpte jag dock på en resemässa här i Norge). Det är perfekt att lägga alla dessa småsaker i burkarna för då kan man se dem samtidigt som man också håller ordning på dem!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0