Båtsightseeing

Igår var det superfint höstväder i Oslo så jag och brorsan åkte ut på båtsightseeing på Oslofjorden. Vi åkte med en gammal segelbåt som dock gick för motor. Turen startade vid Rådhuskajen och tog oss vidare förbi Akershus festning, Operaen, Hovedøya, Bygdøy, Aker Brygge och tillbaka till Rådhuskajen.

Vi hade köpt med oss cupcakes och på båten köpte vi varm choklad med grädde på. :o) Höstmys på hög nivå! Stundtals blåste det lite småkallt, men som tur var fanns det fleecefiltar på båten som vi kunde linda in oss i.

Den här gamla segelbåten åkte vi med.

 

Båtturen startade nedanför Rådhuset.

 

Vi passerade Akershus festning.

 

Fikar varm choklad och cupcakes framför operan.

 

Åker förbi Frognerkilen och ser upp till Holmenkollen.


Efter båtturen mötte vi upp två av mina vänner på Aker Brygge och gick på Oslo Ølfestival som hölls i helgen. Vi gick till ett ställe som heter Beer Palace och testade massor av olika ölsorter. Jag tror det blev totalt sju sorter. Den bästa enligt mig var körsbärsölet Kriek Boon.

För någon timma sedan följde jag brorsan till bussen. Nu känns det ganska tomt i lägenheten så jag saknar redan det lilla livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0