Antarktis


Om lite mer än en vecka åker jag iväg på en riktig drömresa! Jag ska nämligen åka till Antarktis!!! Det är något jag har drömt om länge och mitt måtto här i livet är: Live Your Dreams!

Det var ett ganska svårt beslut som måste fattas eftersom en resa till Antarktis är ganska krävande ekonomiskt sett, men efter en del prioriteringar och en del sparande så ska min dröm nu bli sann!

Resan bokade jag i vintras och nu är det alltså snart äntligen dags... Jag ser fram emot en nästan fyra veckors lång härlig semester i vinterland! :o) Fast nu går det dock mot vår nere på södra halvklotet, så jag kommer väl förhoppningvis inte att frysa ihjäl i allafall.

Resan jag ska iväg på arrangeras av svenska PolarQuest och kommer att ta mig till Falklandsöarna, Sydgeorgien och Antarktiska halvön. Det är en expeditionskryssning som utgår ifrån Argentina. Så det blir några dagar i Argentina också på både dit och hemvägen. Detta blir lite av ett äventyr! :o)

Kommentarer
Postat av: Mattias Göteborgaren

Så himmla häftigt :D du kommer få en fantastisk resa =)

2011-10-12 @ 20:39:55
Postat av: Therese

Helt galet och superhäftigt! Är helt övertygad om att det kommer att bli en fantastisk resa!

2011-10-13 @ 08:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0