Akershus Festning

I somras hade jag besök av en kompis från Sverige och vi tillbringade nästan en heldag på Akershus Festning här i Oslo. Jag bor bara några hundra meter ifrån fästningen, men jag hade aldrig varit där tidigare... Ibland krävs det nästan besökare att visa upp Oslo för, för att jag själv ska se mig omkring!

Fästningsomådet är ganska stort och huserar tre olika  muséer; Hjemmefrontmuseet, Akershus slott och Forsvarsmuseet. Jag tycker att Hjemmefrontmuseet är det bästa av dem och har man sett Max Manus filmen så känner man igen väldigt mycket här.

 

 

 

 

 

 

Aker Brygge är i skottlinjen.

 

 

 

 

Inne på Akershus slott.

 

Hjemmefrontmuseet

 

Hjemmefrontmuseet

 

 

Forsvarsmuseet


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jättefina bilder! Är det du som tagit dem?!

2011-10-13 @ 14:08:24
URL: http://mandiem.blogg.se/
Postat av: svar

Ja det är jag som har tagit alla bilderna! :o)

2011-10-13 @ 16:34:56
URL: http://oslovicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0