Shopping på Island

Denna gången blev det faktiskt lite shopping i Reykjavík. Jag tillbringade bland annat en eftermiddag på shoppingcentret Krínglan. Där hittade jag La Senza som är min absoluta favoritbutik som säljer underkläder. De hade tidigare tre butiker i Oslo, men av någon anledning som jag inte känner till stängdes samtliga butiker... Nu fick jag i allafall chansen att uppdatera underklädesförrådet lite.

Det blev också ett besök i Cintamanis butik. Cintamani är ett isländskt klädesmärke med sport- och friluftskläder som huvudfokus. De har fantastiskt fina handstickade ulltröjor och jag är på jakt efter en vit sådan. Tyvärr så hittade jag inte en i min storlek denna gång. Jag får helt enkelt leta vidare nästa gång jag är på Island. ;o)

Längs Laugarvegur som är Reykjavíks motsvarighet till Drottninggatan i Stockholm eller Karl Johan i Oslo finns också många butiker, bland annat en liten butik som säljer julpynt året om. :o) Islänningarna verkar tycka om julen. Här hittade jag i allafall en jättesöt julgransprydnad i form av en lunnefågel.

Blå lagunen har en egen serie med hudvårdsprodukter som de bland annat säljer i sin butik på Laugarvegur. Jag har inte testat några produkter från den serien tidigare, men nu köpte jag en lermask till ansiktet och en ansiktscreme med mineraler i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0