Hamborgarafabrikkan

När jag var i Reykjavík under påsken såg jag reklam för en ny restaurang som hade öppnat sedan i somras. Íslenska Hamborgarafabrikkan heter den och ligger i de östra delarna av staden, väldigt nära Fósshotel Lind där jag bodde.

Jag gillar att testa nya saker så jag bestämde mig för att gå dit en dag. Kön var lång för att få ett bord, så jag gick med på att sitta vid baren för att slippa stå i kö. Stället är väldigt populärt, men det kan ju bero på att det är såpass nytt. Konceptet påminner lite om Hard Rock Café.

Jag beställde en kycklingfiléburgare och den var god, men imponerade inte desto mer. Stället var nytt och fräscht, med modern inredning. Tyvärr så ligger det på bottenvåningen i ett stort nybyggt kontorshöghus i glas som står helt tomt sånär som på två våningar... Det ser onekligen lite trist ut.

Till dessert köpte jag en cool muffins som såg ut som en hamburgare. Det får stället cred för, att de har designat en egen muffins! :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0