Bad i fjorden

Sådär, då har jag tagit årets första dopp i Oslofjorden. :o) Jag har nämligen varit på kajaksäkerhetskurs med kajakgruppen på jobbet.

Det var andra gången som jag var med på en sådan kurs, men jag kände att det var lika bra att vara med igen för att få friska upp sina kunskaper.

Vi fick testa på att välta med kajak, något jag faktiskt var väldigt duktig på. ;o) Sen skulle vi såklart ta oss ur kajaken när vi låg där upp och ner under vattnet. Det gick också väldigt bra. Nästa steg var att vända kajaken och försöka tömma ut det mesta vattnet. Sedan kommer det avslutande steget som är det svåraste, nämligen att ta sig upp i kajaken igen, men också det gick överraskande bra!

Det var inte heller kallt och jag frös inte alls när jag var i vattnet. För de som nu tror att jag är en superhård norrlänning som är van att bada i 3 gradiga fjällbäckar, så är det väl kanske inte hela sanningen. Hehe, jag erkänner att jag har en fantastisk kollega som lånade ut en tjock och fin våtdräkt till mig, med långa ärmar och ben.

Att våtdräkten är för killar och därmed satt supertight över höften och brösten, till de killar som var med på kursens stora glädje, det är en annan historia... Haha, den bjuder jag på! Kajaksäkerheten kommer i första hand! :o)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du får en riktigt trevlig resa i Tallinn! Har inget speciellt att rekommendera er att göra där förutom att unna er SPA behandlingar samt njuta av promenader längst kullersten gator och titta på vackra byggnader. Kram Anna

2011-05-31 @ 19:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0