Segling

Under veckan har jag spenderat två eftermiddagar ute på Oslofjorden. Åh, det är så härligt och avslappnande att vara ute på vattnet. Jag blir lycklig av det! :o)

I tisdags var jag ute och paddlade kajak med två vänner. Vi tränade lite inför nästa veckas kajaktur som går till den svenska västkusten. Vi hade så kul förra året, så jag ser verkligen fram emot årets tur!

I onsdags hade en kollega bjudit med mig och några till på en seglingstur i en segelbåt som han hyr. Vi köpte med oss en lätt middag och begav oss ut på fjorden. När vi kommit ut en bit stannade vi och badade. Det var faktiskt ganska skönt i vattnet och jag kunde vara i ett tag utan att frysa.

Det blev dock inte så mycket segling för det var nästan vindstilla, men lite fick vi i allafall prova på. Jag fick vara med och hissa segel och ta ner segel. Det var så kul att få se hur allt går till! Jag fick helt klart mersmak för segling! En av mina stora drömmar är ju att segla jorden runt, tänk vilken fantastisk upplevelse det måste vara! :o)

Redan på tisdag är det dags för nästa seglingstur! Vi som jobbar med Devollprojektet (ett vattenkraftsprojekt i Albanien) har blivit inbjudna till projektets egen seglingstur. :o) Det är två kollegor i projektet som har segelbåtar och de ställer upp och tar med oss andra ut på fjorden på tisdag eftermiddag. Vi börjar med att segla i några timmar och sedan går vi i land på Aker Brygge där vi ska äta skaldjurstallrik. :o) Jag längtar redan massor!

Random segelbåt ute på Oslofjorden med Frammuséet i bakgrunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0