Hektiskt schema!

Jag har haft rätt fullt upp på sistone så därför har jag inte prioriterat bloggen, men det bästa av allt är att jag har gjort massor av roliga saker! :o)

Vi hade långhelg över Kristi Himmelsfärd här i Norge och var lediga på måndagen. Den helgen var jag och Marte ute på öluffing i Oslofjorden. Vi besökte Hovedøya två gånger och Gressholmen en gång. Ute på öarna blev det upptäcksfärd, räkor, vitt vin och lite solande. Det är väldigt fint ute på öarna. Jag tog en del bilder, så jag ska se till att få upp några här på bloggen framöver.

Förra tisdagen var vi ute och seglade med Devollprojektet. Det var en så härlig eftermiddag! Vi hade strålande väder och på båtarna bjöds det på svalkande förfriskningar. Jag fick vara med och hjälpa till på båten när seglena skulle hissas och tas ned. Det var kul att få lära sig lite. Jag har fått mersmak för segling nu!

Vi var ute och seglade i några timmar och sedan gick vi i land på Aker Brygge. Där hade vi bokat bord på restaurang DS Louise. Det bjöds på skaldjurstallrik som var helt fantastisk. Efteråt fick jag höra att notan var på ungefär 2000 kr per person, så det var väl kanske inte bara skaldjur som serverades. ;o) Det blev i allafall en väldigt lyckad fest!

I onsdags fick jag besök av Linda som är i Oslo i några veckor framöver. Vi lärde känna varandra under förra sommarens Afrikaresa där vi blev riktigt goda vänner. Vi lagade mat tillsammans och planerade lite spännande saker framöver.

På torsdag åkte jag till Bohuslän tillsammans med ett gäng från kajakgruppen som vi har på jobbet. Det var dags för den årliga kajakturen som gick till samma ställe som förra året, nämligen Raftö. Där hade vi vår basecamp och paddlade ut på dagsturer både på fredagen och lördagen.

Idag är det uppackning och tvätt av kläder som gäller... Det blir lätt så att det samlas upp ett berg av kläder när man bara är hemma och byter om emellan alla aktiviteter.

Senare i veckan ska jag hinna träffa Linda igen. Vi tänkte dra till Aku-Aku som är en bar på Grünerløkka som jag har haft lust att testa länge.

På torsdag eftermiddag får jag besök av en vän från Sverige som stannar till måndag morgon. Vi ska åka till Flåm som ligger vid Sognefjorden för att fira midsommar. Vi planerar att gå lite turer till fots, åka båt på fjorden och kanske paddla lite kajak där.

Nästa vecka åker jag till Göteborg på torsdagen. Jag och brorsan ska bo på hotell där i en natt och på fredag kväll ska vi på Iron Maiden konsert på Ullevi. :o) Sedan åker vi vidare hem till brorsan i Borås. Vi tänkte besöka djurparken där och om det blir fint väder har jag lust att åka till Almenäs och bada.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Shit vad du reser! Jag blir nästan sönderstressad av de få resor jag gör upp till ÖKX. (Det blir inte lättare med en vild unge, kan jag meddela.) Men jag är sjukt hemmakär och det spelar säkert in.

2011-06-22 @ 16:02:01
Postat av: Fanny

Förresten, känner du till något relativt billigt och barnvänligt hotell (d.v.s. inget som påminner om en knarkarkvart) i Göteborg? Vi funderar på en weekendresa dit under sommaren. Det är ungefär vad jag orkar med. Döm mig inte för hårt. ;)

2011-06-22 @ 16:06:11
Postat av: svar till Fanny

Hej!

Jag tycker det är svårt att rekommendera specifika hotell till andra, men jag kan rekommendera en väldigt bra sida för att boka hotell, nämligen Hotels.com.

Du kan använda länken till höger (i reklamrutan) för de har sommarrea just nu. :o)

Jag bokar själv alltid via den sidan, de har ofta billiga alternativ, det är lätt att hitta något som passar och så kan man alltid läsa vad andra gäster tycker om det hotell man är intresserad av.

När jag var till Island slog jag till på en "påskrea" som de hade och fick hotellet till halva priset! :o)

Denna gång ska jag bo på hotell Barken Viking i Göteborg. Som är en gammal båt. Jag tyckte det såg så mysigt ut så jag måste bara testa det! Jag återkommer med min bedömning senare.

Lycka till med hotelletandet!

2011-06-22 @ 18:33:35
URL: http://oslovicky.blogg.se/
Postat av: Fanny

Tusen tack!

2011-06-22 @ 22:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0