Sommar i Norrbotten

Njuter av en härlig sommardag i Norrbotten. Jag befinner mig hemma hos mamma och pappa. Kusinerna är på besök och vi har precis tänt grillen för att få den perfekta glöden till vår grillmiddag. Jag har hjälpt mamma att skörda dagens mogna jordgubbar från landet som ska bli till en god efterrätt.

Tidigare under dagen var vi inne i byn och gick en sväng på marknaden. Ingen av oss köpte något speciellt men vi stannade och åt tacobuffé på våra släktingars café.

Nu bjuds det på alkoholhaltig slush som fördrink medan vi väntar på grillglöden. Sedan blir det en omgång kubb, nu när pappa har slitit och klippt gräset på vår kubbplan. Senare ikväll blir det en tur in till samhället och ett besök i öltältet.

Tidigare i veckan har jag och brorsan också hunnit med en fjälltur till Treriksröset. Vi hade en väldigt fin tur och vädret visade sig från sin bästa sida! På vägen hem var vi och hälsade på mormor och morfar. Vi har också varit en sväng till Jockfall och träffat farmor. Vi tog med henne till serveringen och åt lax till lunch där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0