Garderobsrensning

Idag är det grått och trist väder i Oslo med regnskurar. Jag passar på att städa mina garderober och gå igenom alla mina kläder. Det är något som jag försöker göra en gång i året.

Eftersom jag bor i en liten lägenhet är det inte speciellt mycket garderobsplats, men jag tycker egentligen att det är bra, för då kan jag inte samla på mig så mycket saker! Egentligen har jag en tumregel som säger att om jag köper ett nytt klädesplagg eller nya skor, måste jag rensa ut något av det jag redan har. Jag försöker att följa den regeln för att inte fylla hela lägenheten med saker.

Jag samlar allt som jag rensar ut i en påse som jag sedan ska lämna in till klädåtervinningen; Röda Korset eller Fretex, för det finns säkert någon annan som kan ha nytta av mina gamla kläder och skor. Det bästa hade egentligen varit att sända allt till ett land i Afrika, för de behöver verkligen kläder och skor, men då måste jag hitta ett sånt insamlingsprojekt som kan leverera sakerna dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0