Drömboken

För några år sedan köpte jag en fin anteckningsbok och började skriva ner mina drömmar och mål i livet. Tanken med det var att detta skulle fungera som en motivation för mig att jobba för att förverkliga mina drömmar och nå mina mål.

 

Jag tror nämligen att allting blir mycket mer konkret om man skriver ner det man vill ha ut av sitt liv. För mig fungerar verkligen boken, jag blir inspirerad när jag kan kryssa av något som jag har klarat av. Då får jag extra energi och vill genast försöka uppnå fler mål.

 

Boken är indelad i två delar. Den första delen är mina mål för året. I början av varje nytt år skriver jag ner en lista på mellan 10 och 15 mål som jag vill klara av under det kommande året. Tanken är inte att jag måste klara av alla, de ska inte vara för lätta, istället ser jag genom vilka mål jag klarat av när året är slut och om jag tycker att det är för få så är det bara att jobba hårdare nästa år!

 

Den andra delen av boken är mål och drömmar i livet, alltså sådana saker som inte är tidsbestämda. Den här listan tar jag fram då och då för att fylla på med nya saker jag kommer på.

 

Jag kan verkligen rekommendera alla att skaffa en drömbok! Gå till bokhandeln och köp en fin anteckningsbok och börja skriva. Det är så mycket lättare att nå sina mål och uppfylla sina drömmar om man har skrivit ner dem konkret i en bok. Lycka till! :o)

 

Min rosa drömbok med silvermöster på.

 

Som en liten inspiration, om det nu är någon som har problem att komma igång, så ger jag några exempel från min egen drömbok här nedanför:

 

- Springa Holmenkollstafetten

- Skaffa ett fadderbarn

- Bestiga Kilimanjaro

- Dyka med vithajar

- Gå en seglingskurs

- Cykla Rallarvegen til Flåm

 

Av det jag listat ovanför kan jag redan bocka av att jag har klarat två mål; Holmenkollstafetten och Kilimanjaro!


Kommentarer
Postat av: sofia

Hej hej! Titta gärna förbi på min blogg om mitt modellande, mode, foto, vardag och annat :) kram

2011-07-24 @ 12:20:45
URL: http://bbomans.blogg.se/
Postat av: ASTRID ÅLANDER

Hej! Kika gärna in på min blogg och läs om mitt modellande, fotograferingar, fina bilder och ännu mer! Ciao! :)

2011-07-24 @ 12:27:33
URL: http://www.astridalander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0