Bombdåd

Det är helt ofattbart, men det har skett ett bombdåd i Oslo i eftermiddag... I fina lilla Oslo. Det är knappt så att jag kan förstå att det är sant det som hänt. Det är kaos i delar av byn och man hör sirener nästan hela tiden. Helikoptrar flyger över staden... Det är som på film!

Det var alltså en bombladdning som blev sprängd utanför regeringskvarteret vid halv fyra tiden i eftermiddag. Samtidigt som det skedde var jag på väg hem från jobbet. Jag hörde inget själv eftersom jag satt på bussen. Sen var det en som satt bredvid mig som fick ett telefonsamtal och då hörde jag att det var något som hade hänt.

När jag steg av bussen såg jag massor av folk som snackade i mobilen och jag hörde något om en explosion. I matvarubutiken snackade folk i kön om det hela. Direkt jag kom hem gick jag in på internet och såg de förödanade bilderna på Aftenpostens hemsida. Det ser ut som bilderna kommer från ett krigsland, hus med krossade glasrutor och massor av bråte på gatorna...

Som om detta inte var nog så har det också varit skottlossnig på Utøya som är en ö där de har sommarläger för barn och ungdomar. Fyra personer uppges vara skjutna... Ett samband med bombdådet kan ses eftersom folk från regeringen varit där i dag och hållt tal. I morgon skulle statsministern ha rest dit.

Ja, man undrar ju vad det är som händer...

Tack alla ni omtänksamma människor som har hört av er till mig för att kolla så att jag har det bra! :o) Er omtanke värmer!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Det är så hemskt. :( Skönt att höra att du klarade dig!

2011-07-22 @ 22:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0