Kongsberg

Igår tog jag och min väninna Beate tåget till Kongsberg för att åka skidor. Tågresan tar ca 1,5 timme vilket inte alls kändes långt. Från tågstationen går det sedan buss upp till Kongsberg Skisenter.

Vädret var helt fantastiskt! :o) Vi hade en superfin dag i backen. Det var så fint uppe på toppen där alla träd var alldeles snötäckta och vita. Det gjorde sig bra mot den blåa himlen.

Det var första gången jag var i Kongsberg och backarna passar mig väldigt bra. Kongsberg är en gammal gruvby och känt för sina silvergruvor. Mitt i skidanläggningen finns flera gamla gruvhål, som dock är instängslade idag.

Jag blir så glad och lycklig när jag är på platser som denna. Mitt fina Norge! :o)

Den här killen måste ju vara svensk eller en wannabe. ;o)

 

Snowboardproffset Beate och en fantastisk utsikt över Kongsberg!

 

Ser ut som en dålig idé att köra ner i det här hålet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0