BOSU

Nu har jag testat ett nytt träningspass på Elixia! Jag var först på aerobics och sedan testade jag BOSU.

BOSU är en förkortning för "BOth Sides Up". Passet går ut på att träna balansen och coremuskulaturen i rygg och mage genom att utföra olika övningar på en mjuk halvboll.

Det var ett väldigt effektivt pass för rygg och mage! Tyvärr så insåg jag att mina rygg- och magmuskler närmast inte existerar. :-( Om de existerar så ser de inte bättre ut än att de har gått i vinteride. Ska jag satsa på six-pack till beach 2011 återstår det en hel del träning.

Nu återstår endast 5 träningspass innan den 27:e februari för att jag ska ha klarat av Elixias träningsutmaning. Jag har märkt att sådana utmaningar är effektiva på mig, för om jag ger mig in i något då ska jag minsann klara det! Som belöning får man ju också något i stil med en bag med dåliga dragkedjor eller som denna gång en mössa. Wow... Det är kanske inte själva premien som gör att man fullför. :-)

Nej, nu är det dags för en liten chokladbit. Bara en liten, eller kanske många små? Beach 2011 satsningen börjar väl ändå inte förrän i maj, eller?

Kommentarer
Postat av: Paulbettina

Very nice site. Well laid out.

2011-12-22 @ 07:40:30
URL: http://paulbettina.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0