Lanternen

Jag och Marte var ute på Bygdøy och åt middag idag. Den restaurang som vi egetligen hade tänkt äta på var stängd så istället gick vi till Lanternen Restaurant. Den har ett väldigt fint läge vid vattnet bredvid Dronningen; Kongelig Norsk Seilforenings lokaler.

Där satt vi alldeles vid vattnet och njöt av en tre rätters middag i solen. :o) Det blev vitvinsångkokta blåmusslor till förrätt, krämig fisksoppa till huvudrätt och brownie med hallon till dessert. Det var så gott!

 

 

Utsikten från vårt bord mot Dronningen.

 

Moods of Norway båten kom förbi och i bakgrunden skymtar självaste Kongeskipet!

 

Efter middagen fick jag en liten rundtur i roklubbens lokaler som ligger vägg i vägg med restaurangen. Marte är ju väldigt aktiv inom rosport och medlem i roklubben ute på Bygdøy. När jag såg hur smala de där robåtarna egentligen är så insåg jag att det är bäst jag håller mig långt undan dem!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0