Hukodden


I torsdags träffade jag en tidigare kollega som tyvärr har slutat hos oss. Vi var tre tjejer på min avdelning tidigare, men nu är vi bara två. Totalt är vi ca 35 stycken så det är minst sagt en mansdominerad arbetsplats jag jobbar på, men jag trivs väldigt bra med det. :o)

I allafall så hade hon precis kommit hem från sin cykelsemester i Europa och vi bestämde oss för att gå ut och äta tillsammans och sitta ner och snacka lite. Eftersom det var så fint väder drog vi ut på Bygdøy till Hukodden Strandrestaurant.

Vi fick ett bord vid glasväggen mot stranden och havet, så fint. Vi uppdaterade varandra med allt som hänt sedan sist vi sågs och åt god mat; blåmusslor kokta i en krämig sås till förrätt och grillad hummer till huvudrätt. Mmm, jag gillar verkligen att äta skaldjur på sommaren!

Det var trevligt att träffas och höra henne berätta om sin nya affärsidé. Hon har spännande planer på gång. Jag blir lite inspirerad själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0