Borås Djurpark

Senast när jag besökte brorsan så var vi till Borås Djurpark. Det är en rätt bra djurpark, men jag kan ändå inte låta bli att tycka lite synd om djuren, även om de flesta helt säkert är födda i fångenskap och inte har sett något annat hör de ju egentligen hemma i det vilda... Samtidigt förstår jag konceptet med djurparker och att alla inte har möjlighet att resa runt hela världen för att se alla dessa fantastiska djur.

Mina favoriter var orangutangerna och björnarna. Kanske dags för en resa till Borneo snart för att hälsa på hemma hos orangutangerna! ;o) Djuren på savannen var också fina, men alla dem (förutom noshörningar) har jag sett i det vilda när jag har varit i Afrika och det är tusen gånger häftigare!

 

Gräset är grönare på andra sidan!


 

Jaså, det är här de håller hus, inte konstigt att ja inte såg de i Afrika!


 

Björnar har så söta öron! :o)


Kanske jag träffar dina släktingar snart lille vän. ;o)


Frivillig djurparksbesökare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0