Karate Kid

Jag och Marte har varit på bio ikväll. Vi såg filmen The Karate Kid. Den var faktiskt bra tycker jag. Jag känner att jag blev positiv och inspirerad av filmen och det gillar jag.

Filmen handlar om en kille som flyttar från Detroit till Beijing tillsammans med sin mamma. I början trivs han inte alls, allting är nytt och främmande. När han börjar i den nya skolan hamnar han i bråk med skolans tuffaste kille som visar sig vara riktigt duktig på kampsport.

Han får massor av stryk av killarna i skolan men en dag blir han blir räddad av husets vaktmästare som visar sig vara en mästare på Kung Fu. Vaktmästaren lär sedan bort sina konster och Dre som killen heter får en chans att övervinna sina rivaler i skolans kampsportturnering.


En viktig sak som han lärde sig var att vara fokuserad på det du gör. Det är något som jag verkligen måste bli bättre på!
 
Jag blev riktigt inspirerad av filmen och fick lust att testa någon form av kampsport. Undrar bara vad jag ska välja för det finns ju en del, karate, jujutsu, kung fu för att nämna några... Jag har i allafall varit mest inne på karate tidigare. Marte har testat karate förut så det kanske går att få med henne igen. :-)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du kommer väl ihåg Karate Kid från 80-talet gissar jag? Den var ju också riktigt bra! :-)

2010-09-19 @ 09:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0