Datastrul

Kom hem från Albanien igår kväll. Jag kände mig inte alls pigg. Ända sedan i torsdags efter lunch har jag känt mig konstig i magen och illamående. Jag misstänker att det var något med maten jag åt till lunch.

Förutom det har jag också plågats av ryggont i flera dagar och det har gjort så ont så jag haft svårt att sova på nätterna. Har bokat tid hos sjukgymnasten i veckan för att kolla upp det. Fram tills dess missbrukar jag värktabletter... Inte bra men jag ser ingen annan utväg.

Ringde brorsan och fick sjukgymnast-telefonsupport. :-) Han tipsade om en övning jag skulle testa när det gör som mest ont... Frågan är bara om jag vågar låta bli att ta mina värktabletter. Tack vare dem kunde jag sova i natt, första natten på länge som jag inte vaknade av smärtan.

Allt detta gjorde att jag inte var på speciellt bra humör när jag kom hem. När jag sedan möttes av det trista beskedet att min pc har gett upp totalt blev saken inte bättre. :-( Jag är så tacksam över att jag köpte en extern hårddisk i våras så de flesta av mina foton har jag backup kopior på. Mina nyaste foton är jag dock orolig över att jag inte hunnit göra backup på...

Alla användbara program som mina datakunniga vänner installerat åt mig har antagligen gått förlorade nu. Suck! Jag ser inte någon annan utväg än att köpa en ny pc för den gamla har strulat under en längre period och även om vi lyckas få igång den igen så är den långt ifrån pålitlig.

Så handikappad man känner sig utan datorn. Det var väl bara tur i oturen att jag kom direkt hem från en jobbresa igår och hade med min jobbdator hem. Då överlever jag förhoppningsvis helgen.

Den glada nyheten är att min fina väninna Sofi kommer på besök idag. Hon bor i Trondheim men ska jobba i Oslo under veckan och passar på att hälsa på. :-) Ett litet ljus i mörkret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0