Zumba

Idag har jag testat en ny träningsform på Elixia, nämligen Zumba. Mamma sa att hon brukar träna det och att det var kul, så jag kände att jag också måste testa.

Jag kan i allafall konstatera att det inte var min favoritträningsform. Det var sådär. Det är en kombination av olika latinamerikanska danser och jag är ju ingen dansare... Jag känner mig ungefär lika smidig som ett kassaskåp. :-)

Jag tror nog att jag ska testa en gång till innan jag dissar det helt, så att jag hinner tänka efter. Kan hända att det är lite roligare när man kan stegen bättre. Fast de steg som jag gillade bäst var ändå aerobicsstegen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har läst & hört många som tycker att Zumba är en skojig träningsform men har aldrig testat det själv. Jag är inte heller särskilt smidig eller danskunnig haha Zumba går att träna på IKSU men jag kommer nog aldrig att ta mig iväg dit för att testa.

2010-11-03 @ 08:18:24
URL: http://ako.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0