Vinterland

I torsdags landade jag i ett snöigt Luleå. Vädret var lite grått men det viktigaste var ju att det låg fin vit snö på backen. :o)

Det blev en liten tur på stan och det viktigaste jag lade märke till var att det omdiskuterade Fritz Olsson huset hade rivits och att Body Shop har kommit tillbaka till Luleå. Jag saknade Body Shop när jag bodde i Luleå senast.

Vi åt middag på Restaurang Tallkotten som ligger vid stadshotellet. Maten är verkligen supergod där, men Tallkotten får ett litet minus för den något trista lokalen. Fönstrena ut mot gatan är stora som skyltfönster och lokalen känns ganska kal och inte så mysig som den borde vara. Jag åt:

Grillad oxfilé med krämig cognacssås, grönsaker och friterad bakpotatis


Resten av helgen ska jag ägna åt avslappning och att njuta av norrländska delikatesser som polkagrisar från Byske Karamellfabrik, blåbärsglögg från Muddus, Jonssons mandelpotatischips och farmors hembakta mjukkaka.

Jag har också köpt Pitepalt och Västerbottensost som jag ska ta med hem till Norge. Norrländska kvalitetsprodukter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0