Ung i Energibranschen

De två sista arbetsdagarna denna vecka har varit ganska annorlunda på ett väldigt bra sätt. Jag och en till tjej från mitt jobb (från en annan avdelning) har fått chansen att vara med på ett två dagars seminarium som heter Ung i Energibranschen.

Hela gårdagen och dagen idag har vi tillbringat på Holmenkollen Park Hotell där seminariet har ägt rum. Syftet med arrangemanget var att ge unga en chans att bygga nätverk i en bransch där medelåldern är väldigt hög och kvinnoandelen ganska låg.

Vi fick lyssna på elva olika föreläsare. De flesta höll föredrag om energirelaterade ämnen, men de mest givande och intressanta föredragen enligt mig var det två psykologer som hade. De snackade om påverkan, motivation och egen inställning bland annat.

I går hade vi en lång dag med många föreläsningar. Dagen avslutades med mingel och mousserande vin i baren som sedan följdes av en tre rätters middag. Till middagen fick vi foie gras (alltså gåslever), oxfilé och chokladkaka med apelsinsmak.

Det var första gången jag smakade den franska delikatessen foie gras och förmodligen också den sista. Hehe... Jag skulle aldrig beställa in det om jag själv fick välja, men det var ju ändå kul att få testa det.

Idag hade vi en lite kortare dag som avslutades med en sen lunch. Jag är verkligen glad över att jag fick chansen att vara med på dessa dagar för jag känner att föreläsningarna och mötena med andra unga i branschen har inspirerat och motiverat mig väldigt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0