Spännande vecka!

Två hektiska arbetsdagar är avklarade. Pjuh! Idag har vi levererat en stor rapport till Albanienprojektet och det blev lite hektiskt här på slutet. Jobbade 12 timmar igår och 11 timmar idag.

Vår projektledare var snäll och köpte middag till oss idag. Det var bra för jag skulle ju och träna direkt efter jobbet. Det blev löpning och styrketräning idag, vilket var välbehövligt eftersom jag haft lite ont i ryggen de senaste dagarna efter att ha suttit så mycket på kontoret.

Jag har massa roliga aktiviteter som väntar mig de kommande dagarna.

Onsdag:
Jobba
Sofi kommer på besök (och ska sova över här en natt)
Shoppingtur och middag med Sofi på Aker Brygge
Packa inför helgen

Torsdag:
Jobba
Äta middag tillsammans med en kompis
A-Ha konsert

Fredag-Söndag:
Resa till Dublin (ska resa med några svenska vänner som var med till Afrika i somras)

Det var alla roliga aktiviteter som sker de dagar som är kvar av denna vecka! Detta blir minst sagt en innehållsrik vecka både på jobbet och på fritiden.

Sen har det också hänt något mindre roligt! När jag kom hem idag var ambulansen och polisen här... En annan polisbil var också ute och patrullerade gatorna i området. Fick veta av en av polismännen att en av mina grannar hade varit ute och gått med hunden och blivit överfallen här i området nu ikväll (och jag kom hem strax efter kl 21!).

Det kändes verkligen inte bra att få höra. Jag bor ju på Vestkanten som är en lite finare del av Oslo och jag tycker om att bo här och har alltid känt mig trygg när jag varit ute och gått ensam. Tidigare bodde jag i den östra delen av Oslo och där skedde det saker hela tiden, jag kände mig verkligen inte trygg där så jag flyttade därifrån så fort jag kunde. Nu har det alltså skett ett överfall här och det var en av mina grannar som blev drabbad. :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0