Pitepalt

Jag har precis ätit pitepalt. Mmmm... :o) Nu blir det Anthon Bergs Fairtrade chocolate med lakrits i till efterrätt.

Det var så längesedan jag åt pitepalt, men när jag var i Norrbotten på besök köpte jag med några och importerade dem till Norge.

Pappa visade mig också att man kan köpa en påse med paltmix som man bara blandar med vatten och så kan man göra sina egna palt på ett enkelt sätt. Det borde jag testa någon gång. Att göra palt helt från scratch är alldeles för tidskrävande för mig.

Det snöar i Oslo idag! :o) Det är dock bara sån "lätt och fin" snö så det blir inget tjockt snötäcke på marken, men vitt blir det i allafall.

Kommentarer
Postat av: Anna

Palt är så himla gott & allra helst hemlagad! Själv har jag aldrig gjort palt från scratch men Björn är jätte duktig & det blir alltid super smarrigt =)

2010-11-20 @ 15:41:36
URL: http://ako.webblogg.se/
Postat av: Therese

Hej! Palt är inte alls för tidskrävande för dig! Det tar en dryg timme (om du har en matberedare) och sen har du mat för flera dagar...snarare väldigt väl investerad matlagningstid, om du frågar mig. Jag gjorde palt igår av 1,5kg potatis...blev massor med mat :)

2010-11-21 @ 22:03:47
Postat av: svar till Therese

Nej, matberedare har jag inte! Å det kommer jag aldrig att skaffa heller. Hehe, användningen skulle bli alltför sparsam så den skulle mest stå å ta upp plats i nåt skåp. :-)

2010-11-22 @ 19:25:54
URL: http://oslovicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0