Bergen

Det här inlägget borde ha kommit för längesedan, men det har bara inte blivit av. Jag har ju alltid så mycket annat jag vill berätta för er. :o)

I augusti var i allafall brorsan hos mig i Norge på besök. Det är alltid lika trevligt att ha honom här, men denna gång blev ändå väldigt speciell för oss båda.

Jag tog ledigt från jobbet några dagar och vi tog tåget till Bergen. Min väninna Tone bor i Bergen så vi bodde hos henne. Jag visar några bilder över utsikten från hennes lägenhet nedanför, helt sjukt fin utsikt! Tone bor verkligen fint.

Den stora anledningen till att vi åkte till Bergen var för att vi skulle på Iron Maiden konsert! Både jag och brorsan är ganska stora Maiden fans så detta var såklart en dröm för oss båda. Biljetterna köpte jag innan jul förra året och brorsan fick sin i julklapp av mig. Kan väl tillägga att han var nöjd med sin julklapp. :o)

Konserten var samma kväll som vi kom och förutom den hann vi också med att se lite av Bergen, vara uppe på två av de sju byfjellen och umgås med Tone. Vi hade också ganska tur med vädret och hade en hel dag med strålande solsken, antar att det inte är varje dag det sker i Bergen.

Bergen är i allafall en riktigt fin och mysig stad och jag har lovat Tone att snart komma tillbaka. Jag har ju kvar fem av de sju byfjellen att gå upp på! :o)

Utsikt över Bergen från Tones balkong.


Till höger ligger Fløyen, ett av de sju byfjellen som vi var uppe på.


Fløyen till vänster och fjället Ulriken till höger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0