Söndagstur

Det är fantastiskt väder i Oslo idag. Jag och Marte har varit på en söndagstur til Østensjøvannet. Det blev två rundor runt sjön och denna gång sprang vi inte fel så vi fick mätt upp mer noggrannt hur långt det är runt. Det visade sig vara 4,3 km så totalt sprang jag idag 8,6 km på 52 minuter. Det ger en snitthastighet på 9,9 km/h och det är jag nöjd med. Målet är egentligen att ligga på minst 10 km/h och det var jag ju ganska nära.


Efter löpningen köpte vi sushi och drog hem till Marte och åt. Det var gott! Nu har jag kommit hem för ett tag sedan och har massor av kläder att tvätta... Det är vad jag ska roa mig med under resten av denna söndagskväll.

Kommentarer
Postat av: Therese

Du är duktig! Jag hade planer på att springa Blodomloppet 1 juni, men både benhinneinflammation och en stukad fot har kommit ivägen, så vi får se om det blir nåt av....loppet var mest tänkt som motivationshöjare eftersom den tråkigaste träningsformen jag känner till råkar vara just löpning. Som tur är sätter fotbollssäsongen igång snart...sen om min fot håller är väl högst tveksamt, men jag tänker iaf försöka :D

2010-05-05 @ 07:50:57
URL: http://tessides.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0