Sognsvann

Idag var det dags för premiär! Årets första löparrunda runt Sognsvann är avklarad. Det har blivit ett antal varv runt den sjön sedan jag flyttade hit kan jag tala om. :o) Det är ett helt perfekt löparställe och tunnelbanan går nästan helt fram till sjön.

Dagen till ära var det lite regnigt, men jag och Marte hade bestämt oss för att idag var det dags. Vi insåg väl båda att det inte är någon garanti för att det kommer vara bra väder när vi ska springa Birkebeinerløpet. Lika bra att vänja sig!

Löpningen gick över förväntan, så jag är jättenöjd! Tre varv runt sjön sprang jag. En gång det stora varvet, som går lite längre upp i skogen och två gånger det lilla varvet som går närmast sjön.

Martes GPS-klocka visade att det stora varvet är 3,67 km och det lilla 3,41 km. Äntligen fick jag uppmätt hur långt det är runt!

Totalt blev dagens löptur 10,5 km och alltså årets hittills längsta! Tiden blev inte fy skam den heller, ca 59 min, vilket ger en något högre snitthastighet än jag brukar ha.

Woohooo! Nu är jag på G känner jag! Haha...

PS. Marte är verkligen en oumbärlig träningskompis och hennes GPS-klocka fungerar sjukt bra som motivationshöjare för oss båda! DS.


Nu pågår uppladdning inför 17 maj firandet i morgon. Skönt med en extra ledig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0