Sevärdheter i Borås

Nu har jag varit i Borås ganska många gånger och jag började fundera lite över om det finns några sevärdheter i staden. Enligt brorsan finns det inte så mycket. Han kom bara på Borås djurpark.

Detta måste såklart undersökas närmare och efter noggranna efterforskningar med hjälp av Google och Wikipedia har jag hittat följande sevärdheter:

- Borås djurpark
- Textilmuséet
- Borås konstmuseum
- Borås museum
- Stadsparksbadet
- Röda rummet (kulturmärkt café)
- Almenäsbadet (badstrand vid Öresjö)
- Pinocchio-statyn
- Kulturvandring

När jag var i Borås nu senast fick jag en broschyr som visar en kulturvandring i staden. Följer man den får man se de olika skulpturerna som finns i Borås.

Förutom det har jag hittat några mindre sjöar som skulle vara fina att springa runt.

Nästa gång jag åker till Borås ska jag starta upp mitt turistprojekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0