Maj

Då var det en ny månad igen! Jag kom hem från jobbresan igår kväll och tyvärr var det efter affärernas stängningstid... Första maj är röd dag så alla affärer är stängda och i morgon är det söndag, vilket innebär att alla affärer i Norge är stängda då också. Jag som nästan inte har någon mat hemma...

Jag sitter och ser i min kalender och inser plötsligt att jag har bokat upp alla helgerna de närmsta 6 veckorna. Oj! :-) Det är nog bäst att jag skaffar mig en liten översikt.
  • 8-9 maj är nästa helg och då är det dags för Holmenkollstafetten, med efterföljande bankett på kvällen.
  • 13-17 maj är det långhelg om jag tar ledigt fredagen som jag funderar på. Då blir det hyttetur i Nordmarka med tjejerna, vilket innebär att vi ska ut i skogen och vandra, grilla, dricka vin och sova över i en stuga. Det blir också 17 maj firande och mest troligt åker jag till Sofi i Trondheim då. Jag har firat 17 maj där de senaste två åren och det har alltid varit succé.
  • 21-23 maj ska jag åka till Sverige. Jag tänkte ta ledigt fredagen då också och åka till Borås för att hälsa på brorsan. På lördagen ska jag vidare till Göteborg för att träffa mina närmsta vänner från Afrikaresan förra sommaren. Vårt lilla gäng på fem personer ska ha vår andra reunion. :-) Den förra var ju hos mig i Oslo under Halloween.
  • 29 maj åker jag och en kompis till Island på två veckors semester! Vi ska enligt planen hyra bil och köra runt ön. :-) Vi får bara hoppas på att det inte blir några fler vulkanutbrott nu, för vi har inte lust att traska runt i en askstorm i totalt mörker och inte veta om det är natt eller dag.
Nu när jag ser vad jag har framför mig så tror jag att maj kan bli en riktigt bra månad!

Denna helg försöker jag att göra så lite som möjligt, jag är ju som bekant dålig på att slappna av... Ska försöka göra det i helgen hade jag tänkt. Idag har jag suttit och läst i min Lonely Planet bok om Island. Det börjar vara dags att planera lite inför resan, jag kommer ju att vara ganska upptagen framöver. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0