Holmenkollstafetten

I morgon är det dags för Holmenkollstafetten 2010. Vi är 30 stycken från mitt jobb som ska springa. Vi har ett damlag och ett herrlag, båda i företagsklassen. Jag har blivit tilldelad den 5:e etappen.

Idag efter jobbet tog jag tunnelbanan till Blindern för att checka var det är jag ska springa i morgon. Jag gick sträckan fram och tillbaka.

Totalt är min etapp 1035 meter och ca 1/3 består av en seg uppförsbacke. Tar jag mig bara upp för den backen så går det bra! :o) Efter backen har jag ungefär halva stäckan kvar och det är raksträcka så jag kan se växlingen där en av mina kollegor förhoppningsvis står och väntar på mig.

Jag är egentligen väldigt nöjd med den etapp jag blivit tilldelad. Jag tror att det är en bra etapp att springa första året jag är med. Etapperna upp till Holmenkollen, den 6:e och 7:e är betydligt jobbigare med uppförsbacke i princip hela vägen.

I morgon kväll ska vi alla löpare samlas på en italiensk restaurang för att fira vårt deltagande och vår förhoppningsvis goda löparinsats. Det ser jag fram emot, men först laddar jag upp inför löpningen!

Nu kör vi!!!

Etappkarta från Holmenkollstafettens hemsida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0