Göteborg

Under lördagen reste jag vidare från Borås till Göteborg för att träffa några vänner jag lärde känna under Afrikaresan förra sommaren. Vi hade vår andra reunion. :o)

Vi möttes alla på centralstationen och sedan drog vi hem till en av tjejerna som bor i Göteborg. Där lagade vi tacos till middag och snackade om massor av trevliga saker.

Senare på kvällen drog vi ut till ett uteställe som heter Dancin Dingo och ligger på en sidogata till Avenyn. Dancin Dingo är en australiensisk pub och det var ett väldigt bra uteställe tycker jag. Massor av bra musik hela kvällen lång.

En av mina tidigare studiekompisar från Umeå var också i Göteborg denna helg och han kom också till Dancin Dingo tillsammans med en kompis.

Söndagen startade med en lång sovmorgon och när vi väl vaknat till liv gick vi till Hotell Liseberg och åt amerikansk brunch. Där serverades det pannkakor, hamburgare, caesarsallar, bagels, toast, frukter, brownies, muffins, cheesecake, pecan pie och massa annat. Jag var helt sjukt mätt när vi gick därifrån!

Efter vi ätit brunch gick vi till centralstationen där vi alla skulle skiljas åt för denna gång. Eftersom jag inte skulle resa hem förrän under kvällen hade jag och brorsan bestämt att han skulle komma till Göteborg så att vi skulle hinna umgås lite mer. Så jag hängde med honom på stan tills han skulle åka tillbaka till Borås.

Innan jag reste tillbaka till Oslo hann jag också med att träffa min tidigare klasskompis igen. Vi satt nere vid kanalen och åt glass i det fina vädret. Sommarkänslor! :o)

Det blev en ganska hektisk helg, men jag hann med att träffa både brorsan och några av mina vänner. Jag har redan lust att åka tillbaka till Göteborg om inte alltför länge. Vi får se om tiden räcker till bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0