Champagnefrukost

Nationaldagsfirandet inleddes med champagnefrukost hemma hos mig. Mousserande vin (trots att jag bor på Vestkanten så har jag inte råd med mer...) och en fruktsallad med jordgubbar och mintyogurt till. Inspirationen till den blandningen kommer från Hongkong där jag och Sofi hade en underbar frukostupplevelse.

Med min för året nyinköpta norska flagga bar det sedan av ned till Aker Brygge. Där blev det räkor till lunch. Otroligt gott!

Sedan var det dags att gå till Karl Johan, som är gatan som går genom Oslo från centralstationen till slottet, för att se på 17:e maj tåget. Sjukt mycket folk och alla hade klätt sig fina. Många norrmän har på sig bunad på 17:e maj, dvs norsk folkdräkt. Det tycker jag är hard core firande av nationaldagen! :-) Sverige får ta och skärpa sig lite!

Efter det gick vi förbi Rådhusplatsen en sväng där det var Festkonsert. Hörde lite på norsk musik innan vi drog hem till mig och hade tjejmiddag.

Jag lagade kyckling med fetaost, ruccolasallad och balsamvinäger. Till det åt vi hemmagjord klyftpotatis och sallad.

Lite mer folk än vanligt längs Karl Johan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0