Borås

Så har jag kommit hem till Oslo igen efter en långhelg i Borås och Göteborg. Idag är det helgdag i Norge och jag är ledig från jobbet.

I fredags var jag och brorsan på stan i Borås. Vi åt sushibuffé till lunch på Eest Restaurang & Sushibar. Det är en restaurang som verkligen kan rekommenderas och de hade riktigt bra sushi. Jag klarade att äta ca 15 bitar sushi och har därmed nytt personligt rekord!

Det blev lite shopping också. Jag ville vara snäll mot brorsan (och mot min plånbok!) och av den anledningen var jag inte inne i så många affärer, men likväl hittade jag ändå en del saker som måste importeras till Norge.

Under kvällen såg vi två filmer, den första av Twilight filmerna som jag ännu inte hade sett och sedan Arn. Vi såg den versionen där båda Arnfilmerna klippts ihop till en film.

Båda filmerna är sevärda men inte några höjdare enligt mig. Twilight hade jag hört ganska mycket om innan men den känns överskattad och killen i huvudrollen är ju inte snygg.

På lördagen åkte vi in till stan igen och var på Café Orion och fikade. Det har ju blivit lite av en tradition när jag är i Borås. Under eftermiddagen lämnade jag Borås för denna gång och tog tåget till Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0